úterý 17. února 2015

Zaujetí čtenářem.

Krásný celkem pohodový den vám všem!
Dneska jsem se rozhodla "sepsat pár pravidel" o tom, co mě osobně na blogu zaujme. Hodně blogerek chce vědět názory ostatních, tak tady je můj všeobecný na všechny. Jak se říká.. Jeden metr na všechny. A jelikož mám ty prázdniny, tak mám i více času - potom to bude o něco horší :)


1. Vzhled
Snad je to úplně první věc, kterou si na blogu všimnu a kterou jako první hodnotím. Je to semnou poměrně težké, protože nemám moc v oblibě neonové barvy a barvy které jsou svým způsobem výrazné. To taky můžete vidět i na mém blogu. - Volila jsem světle modrou, uklidňující - prostě v klidu, žádný stres. 

2. Obsah
Není to ještě tak dávno, co bylo především na blog.cz neskutečně "in" psát stylem !CawQy! ggr. Za tohle bych teď nejradši vraždila. Sice se to nevyskytuje v takové míře, ale stává se to a stýkávám se s takovými případy. 
Ale abych se vrátila k tomu obsahu. Ten patří mezi ty nejdůležitější věci. Především hodnotím spisovnou češtinu (viděla jsem i u jedné blogerky napsat víkend s tvrdým "y", takže celkem bych se zahanbila, kdyby se mi tohle stalo). Taky hodnotím to, když se píše o něčem než o ničem. - Pravda, já jsem smutný případ takového ničeho, ale snažím se! A to se doufám cení! 
Zajímavé a smysluplné články a příspěvky nemusím snad zmiňovat.. Tohle je podle mě už samozřejmost.

3. Vášeň
Když člověk bloguje a nebaví ho to, jde to určitým způsobem hodně poznat. Jeho články nemají takové to správné kouzlo článku, který by prostě měl mít. Já to mám třeba tak, že blog je mojí srdeční záležitostí. Nepotřebuju mít statisíce návštěvníků denně, ale stačí mi nějaký upřímný komentář, který obsahuje více než dvě nebo tři slova. Sice se to nezdá, ale i reakce z druhé strany mě posouvá o metu dál a už vím co mám dělat a co ne. Ať je to kritika nebo chvála. 

4. Nikam nespěchat
Žádné blogerce nespadl blog s velkou návštěvností do klína. Musely se určitým způsobem probojovat a udělaly to jedním jediným způsobem. Šly si za svým snem.(Napsala jsem i tak trochu související článek: ZDE). 

5. Komunikace se čtenářem
Tento bod je pro mě taky hodně prioritní, protože když není nějaká návaznost se čtenářem stojí to většinou za starou belu. Otázky týkající se tématu, upoutání pozornosti na další článek a plno dalších věcí jak do tvoření blogu zapojit čtenáře. Je to jednoduché jako facka, ale obtížné to zvládnout. 

6. Videa, fotografie
Zajímavosti je potřeba oživit nějakými fotkami nebo vlastními videy. Hodně ráda pozoruju youtuberky.. Ať už začínající nebo nějaké trochu výše. A když má blog vlastní youtube kanál, je to super. 

Co máte/nemáte rádi na blogerkách/blogerech? 

7 komentářů:

  1. Třeba design mě někdy hned dokáže odradit tak, že z blogu odcházím a ani se pořádně nepodívám na články.. Já vím, jsem hrozná, ale na některé designy (jak ty píšeš ty neonové) jsem háklivá, takže.. :)

    OdpovědětVymazat
  2. Úplne s tebou súhlasím, všetko si to vystihla. Ja sa tiež ako prvé pozerám na design, keď na mňa hneď v úvode blogu vyskočí One Direction (nič proti, samozrejme), tak automaticky ruším okno. Niekedy sa však musím uistiť, či je aj obsah taký príšerný ako dizajn. Táto vec mi na sebe celkom vadí, ale nepomôžem si :D

    http://zoniaworld.blogspot.sk/

    OdpovědětVymazat
  3. Rada mám, keď si tiež niekto potrpí na ten vzhľad. Tvoj je naozaj ukľúdňujúci, jednoduchý a stále pekný. nemám rada preplácaný vzhľad, kde nevieš kde čo je. Blog mi mal byť aj prehľadný. :)
    A jediné, čo mi asi vadí je ten pravopis.. to ma vie naozaj naštvať. Aj ja spravím niekedy chybu, ja nehovorím že nie. Ale tiež mi vyslovene vadí, keď v jednoduchom slove spraví 20 chýb. A napríklad nárečie.. ale aj ja - som z kraja, v ktorom sa hovorí dosť tvrdo ale na verejnosti alebo takto píšem mäkko, spisovne :)
    www.readingbookswithlove467.blogspot.sk

    OdpovědětVymazat
  4. Ahoj sama začínám s blogem, občasné chyby v textu se snažím opravit, když mě čtenář upozorní na chyby v textu, kterých jsem jsi já nevšimla, tak jsem ráda a hned opravím, v dnešní době lidé mají ve zvyku jen kritizovat, ale to už patří k blogování. Potěší mě čtenář, který nehledá chyby v textu,ale přemýšlí nad textem co chci vyjádřit, nejvíc mě potěší, když mi čtenář napíše je vidět, že do psaní dáváš srdce je to cítit při čtení textu. To je pro mě odměna pro kterou to dělám jednak mě to moc baví a za druhé slyšet od lidí ze srdce napsané. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně takto to miluju taky. Prostě upřímnost.
      Jak jsi zmínila tu negativitu a kritizování. Je to hold dnešní doba, to si musíš zvyknout. A pozor! Není to jenom u čtenářů, ale i na straně blogerek (pár takových znám :).

      Vymazat

Cením si každého milého komentáře. Je pro mě podporou, motivací k psaní dalších článků a známkou toho, že tento blog má smysl.