pátek 20. února 2015

Bez dcerky neodejdu

Krásný den vám všem!
dneska je pátek a pro mě poslední den jarních prázdnin :(. Chjo, to tak uteklo! A jelikož vás asi zarazil název příspěvku, tak dneska to bude o knížce a filmu. 

Na myšlenku tohoto článku, mě tak trochu navedla jedna blogerka, konkrétně Lilian z blogu Lilian Voss Vogue. Jeden její článek (odkaz) mi připomněl tuto knihu, kterou bych vám ráda představila. Taktéž provedu i se stejnojmenným filmem. 

Nejdříve bych začala filmem..

Je to prakticky natočeno podle knížky, takže je zřejmé, že knížka vyšla o dost dříve. Film je herci obsazen dobře, hezké zpracování - jen jak už to tak bývá, není to tak úplně jako knížka. Řekla bych, že asi polovina knihy tam nějak není vůbec zahrnuta, když to tak řeknu. Film určitě ochuzuje děj hodně o napětí, takové nečekané děje, to tam vůbec není. 
Viděla jsem ho poprvé včera, narazila jsem na něj úplně náhodou na Youtube. (*kliknutím na obrázek se vám spustí video na Youtube) - Má to špatnou kvalitu, ale dá se to přežít - už jen kvůli tomu ději.

Kniha

Možná ještě jsem to na blog nepsala, ale většinou čtu knížky, které jsou alespoň z většiny podle skutečné události. Je to velmi zajímavé takové knížky číst. (jo, vím měla by mě zajímat povinná četba, ale na to kašlu). Jak jsem výše naznačila, tak tato knížka je podle skutečné události. Samotné autorce Betty Mahmoodové se tento příběh stal. 
Kniha je napsaná moc pěkně, dobře se čte, jen občas se tam vyskytují slova spojená s islamskou kulturou, která jsou na konci knihy všechna vysvětlena, což se mi na této knize hodně líbí. Já jsem ji přečetla skoro jedním dechem, protože ten děj je tak zajímavý a stále se vyvíjí určitým směrem, že nevíte co se stane dál. 
Obsah vám tady psát nebudu, protože by to pak nebylo ono. Nebyl by to takový zážitek.
Zajímavost: Betiina dcera Mahtob po smrti svého otce vydala svou knihu o prakticky tom stejném, jen napsáno z jejího pohledu. Jmenuje se Na útěku a chtěla bych si ji pořídit, zajímalo by mě, jak taková malá holčička mohla chápat, jak to vlastně je, co se děje a tak podobně, takže brzy zavítám k nám do knihkupectví a možná se s vám podělím o můj zážitek. 

Četli jste už tuto knihu? Viděli jste tento film?
Máte rádi příběhy podle skutečných událostí?

1 komentář:

  1. Knizku jsem necetla, film videla a skutecny udalosti mam rada, i kdyz obcas je to dost desivy... :)

    OdpovědětVymazat

Cením si každého milého komentáře. Je pro mě podporou, motivací k psaní dalších článků a známkou toho, že tento blog má smysl.