čtvrtek 19. února 2015

Svědkové Jehovovi

Krásný den vám všem!
dneska jsem opět využila mýt nápadů na články a dnešním tématem jsou všem moc dobře známí Svědci Jehovovi. Ano, možná hodně neobvyklé téma, ale snad to někdo dočte do konce - protože se možná i pobavíte :). 

Kdo to vlastně je? 

Pro ty, kdo opravdu neví o čem je řeč.. Je to defakto společnost nebo jinak sekta lidí, kteří neskutečně prosazujou víru a díky té víře neustále někoho nabádají, aby se k nim připojil. Není to ale jednoduché. Jenže tam je taková podmínka, že Bůh je Bůh a všechen majetek (i peněžní - takže výplaty, dědictví - úplně všechno), který dotyčný Jehovista má, tak patří Bohu, tudíž je psán pod touto společností a je to defakto majetek společnosti. Doufám, že mě chápete.
Myslím, že vás napadla otázka jak oni se teda živí, když výplatu jim "vezmou". Je to strašně těžké, protože každý měsíc dostávají určité "kapesné", kterým pokryjou všechny svoje prioritní potřeby. Takže, popravdě jejich víra je zvláštní. 

Příběh

Ale abych se přesunula k něčemu trochu zajímavějšímu, tak tady mám příběh, co se stal mému celkem dost blízkému člověku, ale není to nikdo z rodiny. A není to dvakrát příjemné. 

Jako každý pátek jezdím ze Svinova v Ostravě domů vlakem a pokaždé, když sejdu schody z tramvajky nebo autobusu, tak tam pokaždé stojí se svýma letáčkama a já nevím čím možným. A ten můj známý (dejme tomu, že se jmenuje Honza), tak jednou se hecl, že za nima zajde. Myslel to ze srandy a nic v plánu neměl, jen si vzít nějaké ty jejích časopisy a prospekty a jít domů. Jenže. Začali se vyptávat na různé věci. Ať už to byla práce nebo rodina a cokoliv dalšího. Snažil se je odbýt, ale prostě to nešlo. Přinesl si domů prospekty, co od nich dostal a četl, četl a četl až mu asi něco v hlavě přebliklo a stal se Jehovista. Nechápu a nevím proč to tehdy udělal. Prostě z ničeho nic.. nic mu nechybělo, práci měl skvělou i rodinu a perfektní život.
Chodil na různé besedy a kázání a já nevím na co všechno až pak se začali starat o jeho peníze a majetek, což mu už nepřišlo tak normální, jak očekával, jenže oni mu natolik vymyli mozek, že přišel částečně o svůj majetek a o penězích nemluvím. Jelikož jsem se to dozvěděla asi o pár měsíců později a trochu vím o co se jedná, tak jsem mu to začla vymlouvat a přesvědčovat, aby toho nechal, aby tam přestal chodit, aby se vzdal víry a trvalo mi to asi měsíc, než jsem ho přesvědčila, že pravda je na mojí straně. Vzdal se toho. Sice byl chvíli bez práce, protože v práci to zjistili, co on vykonává a jeho firma byla zásadně proti takovým zaměstnancům, tak ho propustili. Rodina na něj byla taky naštvaná, do čeho se dal - chvíli žil i sám, aby si uvědomil, co vlastně sám sobě způsobil a plně věřím, že už do toho nespadne znova. 

Po delší době si našel práci, myslím že i o dost lepší a teď už se má fajn, občas ho chodím navštěvovat, protože to není zase tak dlouho, aby na to zapomněl. 

Mátě nějaké podobné zkušenosti z Jehovisty? Nějaký příběh na zasmání? Budu ráda, když napíšete svůj názor na ně :)

8 komentářů:

  1. Čauky, vlastně tak nějak nevím, co si o tomhe příspěvku myslet. :) Je hezky napsaný, to jo, ale u tý víry vlastně nikdo neví, co je a co není pravda. Já se s jedním Jehovistou znám... sice dodržuje ty jejich tradice, ale taky podnikatel a pochybuju o tom, že by někomu odevzdával plat. Tam to funguje spíš na nějakých konkrétních příspěvcích. V Praze je třeba taková budova, kde se scházejí, oni sami si ji vybavili. Financují si to ze svého - což je mi třeba sympatický. Ale fakt si nemyslim, že by se nechali takhle obírat. To, že se tvůj kamarád najednou stal Jehovistou, mi přijde taky jako blbost. Podle toho, co vím, to není tak, že by se člověk rozhodl a oni ho přivítali s otevřenou náručí. Je to složitější proces... Takže si říkám, jestli spíš nespadl do nějaké sekty, která je jakousi odnoží Svědků Jehovových.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to hodně pravděpodobné. Nevím úplně přesné detaily. Děkuji za úpřimný komentář :)

      Vymazat
    2. Není zač. :) Já se v tomhle taky moc nevyznám... osobně jsem ve svý podstatě odpůrce náboženství, ale zas Svědci Jehovovi jsou takový menší zlo, dle toho, co vím. Nejnebezpečnější jsou právě ty sekty a náboženství s politickou ideologií. Možná by tě zajímal článek na mém blogu: Můj pohled na islám. :)

      Vymazat
    3. Je to někdy poněkud těžké poznat Jehovistu od nějakého "sektaře", pokud to tak můžu nazvat.. A jméno ideologie pro tyto "sektaře" má nesmírně vysoká význam, tak už je to jiný level.
      > Určitě si ho přečtu :)

      Vymazat
  2. Přítel mého strejdy je jehovista. Já i strejda jsme ateisté, takže s ním často vedeme spory. :D Jednou, když jsem byla opilá, jsem se s ním o tom příšerně pohádala (já jsem na něj ječela a on poslouchal :D). Ono to fakt nejde nějak ignorovat ani... on říká, že důkaz toho, že lidé jsou z prachu, je, že se jim leskne kůže a prach se taky leskne. Taky že ví, že to, že je gay, je špatné, protože je křesťan (jehovista), ale že za všechno špatné může ďábel, takže to vlastně není jeho chyba. :D Odmítá přiznat, že se tak prostě narodil. Narodil se beze hříchu, za jeho homosexualitu může ďábel - stejně tak za to, že já a strejda jsme nevěřící. :D

    www.empty--island.blog.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hodně pro ně špatných věcí dávají za vinu ďáblovi, taky jsem se s tím už setkala. Děkuji za zajímavý komentář :).

      Vymazat
    2. Ten to má teda vyndaný. :D

      Vymazat
  3. Víra je zajímavá věc. Obzvlášť církev. Podle mě udělala víc zla, než dobra. Hlavně ve středověku ._.

    http://lehoneyworld.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat

Cením si každého milého komentáře. Je pro mě podporou, motivací k psaní dalších článků a známkou toho, že tento blog má smysl.