středa 14. ledna 2015

Založení blogu - Pod jakou doménou?


Krásný den vám všem! 

dneska ani zamyšlení, ani projekt, bude to zase něco, co se blogerství týče. Mnoho z vás si dalo předsevzetí do Nového roku - začít blogovat. Ale abyste vůbec mohli žačít, musíte si založit blog. Pod jakou doménou? To vám rozvedu právě v tomto článku. 

Co byste o blogu měli ze začátku vědět, je fakt, že nebudete mít statisíce čtenářů, odběratelů a podobně. Jak se říká, začínáte úplně od záčátku. Nikdo si nezaložil svou vlastní stránku s nějakou návštěvností. Každý to měl stejně a záleží jen na dotyčném, jak to udělat. (Ale tomuto tématu chci taky věnovat nějaký článek zvlášť, protože tam jsou okolnosti apod..)


1) Výběr jména

První, co si musíte náležitě rozvážit je jméno (nick) - které bude váš blog využívat na přihlášení i u některých adres. (Ne každý web to má nastavené stejně). Je podle mě důležité vybrat si nějaké lehké, krátké jméno, které bude dobře pamatovatelné. To je jedna z prvních dobrých věcí, které můžete na svém blogu mít. Bude vás to provázet celou dobu, co budete blogovat.

2) Doména

Další věc, kterou k tomu potřebujete je web, přes který se zaregistrujete na server, kde bude váš blog zaregistrovaný. Chci tady probrat jen NEPLACENÉ verze, jelikož s těma placenýma je to trochu složitější, ale o tom možná někdy příště.

Jako první je tady blog.cz. Pokud můžu říct, je to pro začátečníky úplně snad to nejlehčí, co může být. Ale později, když se s blogerstvím posunete na druhou, třetí metu - najednou vám to příjde úplně primitivní a řeknete si - Má tohle dál smysl? Já jsem na blogu.cz byla poměrně dlouho. Hodně lidí od tama odešlo a já nakonec taky. (Článek který s tímto souvisí)
Když to vezmu z druhé stránky, tak je tam hodně možností se projevit. Jsou tam témata týdne, nějaké další soutěže, srazy a další věci, které nemůžu opomenout. A díky zapojování do těchto aktivit je daleko větší možnost získat nějakou návštěvnost a pravidelné čtenáře.
Upravení vzhledu blogu. Tak tato věc je u blogu také poměrně důležitá. Ano, na blogu.cz si můžete vytvořit vlastní vzhled stránky. Nevím jestli tam jde úplně všechno, na co pomyslíte, ale upozorňuji vás na jedno. Musíte si to všechno "vyrobit" sami.

Blogger je už poněkud složitejší. Hodně věcí se tady nastavujete sami. Doteďka využívám jen základní funkce, jelikož nemám moc času se tomu nějak do hloubky věnovat. (Až na to příjde čas, tak to bude fajn.) Je těch možností a funkcí opravdu požehnaně. Přes štítky, vzhled, gadgety až po hloubkové nastavení, takže pokud si myslíte, že jste spíše náročnější - doporučuju blogger. 
Zde je spíše uzavřenější atmosféra, jelikož neexistuje nějaká stránka, kde by byla možná propagace, ale mě to zase tak nevadí. Nemám tu potřebu. 

Wordpress je taky poměrně populární, především v zahraničí. Hodně lidí, co s tím v mém okolí dělá nebo dělalo, si ze začátku úplně nadávali, ale nakonec jsem slyšela jen samé klady. Je to z důvodu toho, že je ze všech těchto nejnáročnější. Je možnost přidávat svoje pluginy a funkce. Vzhled je upravitelný. Je také možnosti si stáhnout vzhledy a zkoušet, který se bude líbit nejvíce, což se mi na tom také líbí - (u bloggeru je tohle taky, ale je to daleko náročnější). V česku se wordpress používá především jako redakční systém, ale přesunuje se i do blogerské sféry, což je opravdu fajn a jsem za to i ráda :).

Další doménu, kterou můžete mít, je webnode. Je to něco mězi bloggerem a blogem, když to vezmu z hlediska náročnosti. Nastavujete si taky prakticky všechno sami. Jinak neznám moc lidí, kteří by měli vyloženě webnode. 

Ostatní 
Existuje daleko více domén, ty vám tady připíšu, protože s nimi nemám až tak moc velké zkušenosti. 

1 komentář:

  1. Osobně jsem si ze čtyř jmenovaných neprošel jen skrze blog.cz.

    Začínal jsem na webnode, kde jsem pobýval několik měsíců... Pro začátek je to super, vše se nastavuje lehce, jelikož pracujete jen s jednou přehlednou lištou, kde je vše pěkně napsáno a tak... Jenže je zde spooousta omezení, která vám zastřihují křidélka. Těšila mě absence reklam, které by pustošily mou stránku, ale mrzely mě statistiky, které jsou takřka nepoužitelné...

    Pak jsem na několik dní zkusil blogger, odkud jsem však rychle utíkal. Jsem člověk, který má rád, když je vše krásně přehledné a jasné... Hlavním důvodem mého úprku z bloggeru bylo hlavně to, že svůj google účet mám nastavený v angličtině, tudíž i veškeré nastavení bylo v tomto jazyce a já byl až příliš líný na to, abych něco překládal či si změnil jazyk =D ...

    Skončil jsem tedy u wordpress, kde jsem doteď. I já mohu říci snad jen samé klady. Najít si vhodnou šablonu mezi těmi, které jsou zdarma je těžké, jelikož jich tam je spousta a většina je krásná (ačkoli nádherná je jen ta má =D). Výhodou wordpress jsou hlavně detailní statistiky, velká možnost nastavitelnosti různých "hejblátek" a přehledné a intuitivní ovládání... Nevýhodou je menší míra individualizace. Zdarma si sice vyberete šablonu, ale nemáte možnost upravit písmo, barvy a podobně... Tyto funkce jsou až u placené verze.

    OdpovědětVymazat

Cením si každého milého komentáře. Je pro mě podporou, motivací k psaní dalších článků a známkou toho, že tento blog má smysl.