sobota 10. ledna 2015

Vesmír - nekonečnost nebo pouhá historka?

Zdravím všechny zde přítomné! (nemyslím to nějak zle :D)
Dneska mám pro vás další článek o vesmíru.. Předpokládám, že to bude poněkud delší, protože tohle téma je probírané snad všude, jen člověka nedonutí nad tím přemýšlet poněkud do hloubky a přesně o tomhle bude dnešní článek. Zároveň jsem taky změnila vzhled blogu, to jste si ale mohli všimnout. 

Jak vznikl?

Je snad milony a miliony spekulací o tom, jak vlastně vesmír vznikl. Velký třesk, Bůh apod. Dodnes vlastně ani nevím, k čemu se více přiklonit. Je to jenom souhra náhod nebo co to vlastně je?
Říká se, že vesmír vznikl asi před necelými čtrnácti miliardami let, ale stejně si myslím, že to bylo ještě dávno před tím. Nevím jak mám ten pocit přesně popsat. Jak s radostí říkám - cítím to v kostech :D. Ale zpátky k tématu. Nejčastější a podlě mě i nejpravděpodobnější vznik byl z jednoho, jen jednoho, malého nekonečného bodu, který se určitým způsobem roztahoval nebo taky rozpínat. Samozřejmě musela být neskutečná teplota, tlak a další neodlučitelné prvky. A potom následovalo něco velikého. - Velký třesk


Vývoj

Zatím se vývoj vesmíru rozděluje do jakýchsi 3 vývojových stupňů a to:
První vývojový stupeň byl podle všechno "nejteplejší" ze všech tří, jelikož teprve vznikaly částice a všechno dostávalo své první "já". 
Druhý stupeň byl poněkud chladnější, ale už existovaly částice, už se pomalu seskupovaly do větších těles. Energie na tom taky nestrvávala a nebyla pozadu, tudíž se taky nepřekonatelně zvětšovala. 
A konečný 3. stupeň byl takový, jak ho známe dneska. Začaly se formovat vesmírná tělesa (hvězdy, planety, galaxie..)

> Tak čemu už se má věřit? .. Tisíce lidí - tisíce odlišných názorů a k tomu ještě i teorií. Je ale dokázané, že vesmír se stále rozšiřuje a rozvíjí a myslím, že brzy nebudou 3 stupně, ale čtyři. 

Nekonečnost nebo jen báchorka?

Odpověď na tuhle otázku by mě odpověď neskutečně zajímala, protože to určitě nezajímá jen mě. Ale když vezmu v potaz, že se stále rozšiřuje, tak je teoreticky dokázáno, že fakt někde ten konec být prostě musí. Nic není nekonečné - nemůže. Nikdo neviděl nekonečno - teda pokud se nejedná o "obrácenou osmičku". Nekonečno ne na papíře, ale v realitě. Prostě takové to pravé. Pravé, realitní. 

Další otázku kterou mám je otázka toho, jestli jsme ve vesmíru sami. V jednom článku (ZDE) jsem psala v co věřím a v co nevěřím a padlo tam slovo na mimozemskou civilizaci. Ano! To je ta otázka, která ve mě úplně vře. Nevím proč mě to tak zajímá, ale je to takový zužující pocit, když víte, že existuje něco jiného než člověk na planetě Zemi. Je to takové to tajno a neznámo, které je poněkud fascinující, ale na druhou stranu se toho neskutečně bojím, protože co by bylo, kdyby jsme se setkali? Jsou silnější nebo ne? Jsou vyspělejší? Proč se neobjevili dříve? Je to zkrátka mazec, protože když si člověk uvědomí ty možnosti, co v tu chvíli má. Je to neskutečná záhada. 
S tím také souvisí otázka - Co je na druhé straně Měsíce? Měsíc, je vůči Zemi defakto pořád v jedné poloze, takže není možné, abysme viděli na druhou stranu. Co se tam skrývá? 

Máte nějakou - jakoukoli otázku ohledně tohoto témata? 
Jak své otázky řešíte? 


2 komentáře:

  1. Když jsem byla malá, rodiče mi říkali: Nepřemýšlej nad tím nebo se z toho zblázníš.
    A když jsem chtěla vědět, co je nekonečno, postavili mě před zrcadlo a do rukou mi dali další zrcadlo.(nevím jestli si to někdy zkoušela.) Myslím, že nekonečno existuje, jen to není něco, co bychom si dokázali dost dobře představit. Existuje hlavně díky našemu velmi omezenému úhlu pohledu.
    A pokud jde o mimozemské civilizace, existují dvě teorie: Buď jsme ve vesmíru sami nebo ne - obě jsou děsivé :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To s tím zrcadlem jsem nezkoušela, ale pravděpodobně vím, co mi tím chceš popsat. Někdy to každopádně vyzkouším! :)
      A s tou civilizací máš pravdu. Je to děsivé. Až moc. :)

      Vymazat

Cením si každého milého komentáře. Je pro mě podporou, motivací k psaní dalších článků a známkou toho, že tento blog má smysl.