pondělí 29. prosince 2014

Spolupráce s blogerkami

Krásný sněhový den vám všem! 
Dneska bych se ráda zaměřila na téma, které je v blogerském a nejen tom světě stále dost aktuální, tak mě tedy napadlo, že bych snad i já mohla napsat svůj názor. Ale ještě předem než začnu, chci abyste to brali v pohodě, klidu - prostě žádný stres. Je to jen můj objektivní názor. 

Počátek spolupráce

Začala bych úplně začátkem, jak taková spolupráce vlastně vzniká. Vzniká buď, že nějaký dejme tomu e-shop osloví blogerku nebo blogerka osloví nějaký e-shop. Myslím, že by mi asi bylo trapné, kdybych oslovovala e-shop o to, aby mi poslali nějaké produkty k recenzi. No, ale když to tak musí být tak no problem. 
Poté většinou e-shop odpoví, či vaši nabídku vezme nebo ne. Pokud ne, tak hold máte smůlu, jestli ano, tak si většinou vyberete nějaké zboží z jejich e-shopu nebo vám pošlou něco, co jim třeba zbylo nebo tak.. Nevím přesně jak to chodí, protože jsem měla jen jedinou spolupráci, ale to mi dohodila kamarádka, takže jsem na tom měla prakticky nulovou účast.. (Pokud odmítnou, může to být zapříčiněno: malou návštěvností, na kterou se hodně dívají nebo tím, že už toho poslali hodně.)

ɪɴғɪɴɪᴛʏ ♕

Samotné recenzování

Jakmile vám něco dojde domů, tak máte nějakou dobu na odzkoušení výrobku a poté recenzování - u kterého bych se chtěla na chvíli pozastavit. 
Ohledně tohoto témata bych chtěla jen sdělit, že nechápu proč některé blogerky uvádějí nepravdivé recenze o výrobcích jen za účelem toho, aby dostaly nějaký další výrobek. A nejhorší na tom všem je, že se nedá zjistit, jestli je to pravdivá/nepravdivá recenze. Taky jsem chtěla zmínit, že bohužel některé blogerky za nepravdivé recenze dostávají tučně zaplaceno, což už je celkem nechutnost.
Možná si řeknete, že to je snadné - založit si blog, chvíli na něj psát  potom dostávat produkty zadarmo. Ale zase tak lehké to není. Musíte především zaujmout publikum, tudíž budete mít více pravidelných čtenářů.. Nejhorší na tom je - jak je získat. Nikdo s pravidelnýma čtenářema z nebe nespadl, takže je to především o tom, jak daný blog vedete (vzhled a tisíce dalších maličkostí, které ve finále udělají celkový dojem.) 

Olena Fashion TV | via Facebook

Finále

Když si v hlavě srovnáte jak na vás ten daný produkt zapůsobil, musíte napsat recenzi. Je to dá se říct, taková reklama na prodávající např. e-shop, který díky recenzi na navštěvovaném webu přiláká zákazníky, tudíž z toho můžou pěkně rejžovat. Zveřejníte recenzi a většinou chtějí poslat odkaz na daný článek. Pokud jsou s ním spokojeni, můžou vám nabídnout dlouhodobější spolupráci.

Jaký názor máte na fiktivní recenze?


13 komentářů:

  1. Fiktivní recenze poškodí i samotný blog. Dostanete na zrecenzování třeba tvářenku, vůbec vám nebude sedět a nebude kvalitní a vy stejně napíšete, že je totálně boží a že jsi už budete kupovat jenom tuto tvářenku tak si jí nějaké holčiny také koupí a samozřejmě, že zjistí, že je k ničemu a stane se to podruhé a víc tak na blog přestane chodit.
    Jak se dá podle tebe zvýšit návštěvnost blogu + komentáře? koukni na můj a sestry blog style-et-vie.blogspot.com a dej nám prosím nějaké rady jak blog zlepšit, jak na tebe blog působí a tak. Máš moc pěkný blog, přeji hodně úspěchů Kája

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Právě jsi mi dala další pozitivum! :) Děkuji za tvou podporu, určitě zavítám a můžeš se brzy těšit na článek o návštěvnosti a přibývajícím komentářům. Ikdyž u mě to není žádná sláva! :) Ještě jednou děkuji!

      Vymazat
    2. Jéé tak to jse moc těším! Ale jo máš pěkný blog <3

      Vymazat
  2. Podle kosmetických recenzí se rozhodně neřídím, zda si produkt koupím nebo ne. Osobně si kupuju produkty / značky, které mám už odzkoušené a které mě tedy nezklamou. :)
    Kosmetické blogy moc nemusím právě z toho důvodu, že si myslím, že buď píší jenom proto, aby dostávaly věci zadarmo, anebo proto, aby dostávaly věci zadarmo, když napíší nepravdivou recenzi.
    Určitě jsou i slečny, co píší pravdivě, ale čert aby se v tom vyznal.

    OdpovědětVymazat
  3. Přesně takhle ten svět funguje. Je hrozný, že někteří lidé napíšou pozitivní recenze na výrobky, které stojí za nic a pak si je kvůli nim pořídí spousta dalších lidí, kteří takhle v podstatě vyhodí peníze do koše. Mělo by to být trestný :D Já osobně bych se recenzí nikdy neřídila zrovna u kosmetiky, taky si myslím, že každému vyhovuje něco jiného, ale stejně. http://behappyandbefiit.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to až někdy smutné, ale je to bohužel tak. A není to jenom u kosmetiky.

      Vymazat
  4. Já si výrobky kupuju, protože mi přijde trapné oslovovat nějakou firmu o spolupráci. Buď - jak píšeš - by to nevzali, kvůli né zrovna valné návštěvnosti nebo to druhé. I kdybych tuhle možnost měla, napsala bych 100% pravdivou recenzi, i kdybych o tu spolupráci měla přijít. :)
    Marky > little-me.blog.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jenže takovýchto blogerek je čím dál tím méně :(

      Vymazat
  5. Jak říkáš ty - je strašně složité poznat, zda se jedná o vychvalování daného produktu na základě toho, že opravdu daného blogera tak ohromil, nebo jen proto, že chce tučný výdělek a příště o jeden lak na nehty navíc. Otázkou je, zda se to vlastně poznat vlastně dá. Nedávno jsem byla sama obviněna z toho, že jsem napsala příliš dobrou recenzi na jednu knihu, protože autorovi daného komentáře se příliš nelíbila. Jeho hate měl ovšem jednu velkou vadu - knihu jsem si koupila sama ze své výplaty a tím pádem jsem nebyla vázána žádnou spoluprácí. Ale to už jsou lidé - nejprve mluví a pak tepve myslí.

    Souhlasím také s tím, že by mi bylo asi hodně, ale hodně trapný, kdybych měla obesílat různá nakladatelství či kosmetické značky, aby mi posílaly své výrobky, abych o nich mohla psát recenze. Spolupracuji sice s Krásnou, ale "vyhlídli" si mě na základě toho, že jsem jim poslala pár svých článků - v té době jsem ani nevěděla o tom, že mi pak budou jednou za čas chodit balíky s knížkami a kosmetikou, o kterých pak budu muset napsat. Ale ani tady není žádnou podmínkou, že musím psát jen v dobrém. Taky už jsem napsala jednu recenzi, kde jsem slušně napsala, že knížka stála za nic a vydali mi to bez nějakých poznámek. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hodně lidí v poslední době soudí aniž by o něm něco dalšího věděli a sami takové "zločiny" dělají. Příjde mi to někdy až jako zákon schválnosti. Každopádně ti přeju ať se ti daří a především pevné nervy! Budeme to jako blogeři potřebovat! :)

      Vymazat
  6. Spolupracuji s dost značkami a nikdy v životě jsem neměla zapotřebí napsat jakoukoliv nepravdivou recenzi. Nikdy mě nikdo k ničemu nenutil, neříkal mi, co a do kdy mám napsat. K čemu by takové recenze byly?

    A že dostávají blogerky tučně zaplaceno? Upřímně bych chtěla znát jediné jméno a tu tučnou částku, protože když už se za něco platí, tak je to v rámci stovek, což je za PR článek (což ten čistě kladný a účelový je) skutečně směšná hodnota a většinou se k tomu uchylují s prominutím malý holky, co mají v hlavě seno a absolutně netuší, jak tohle chodí.

    Nechci se dotknout ani autorky, ale psát článek o tom, jak to se spolupracemi chodí a prohlašovat něco o tučných platbách, když sama dle svých slov prošla jedinou, mi připadá poněkud hloupé a nemístné. Vznikají pak nepravdivé fámy, které háží špatné světlo na úspěšné holky. Hodně z těch u nás nejznámějších blogerek znám osobně, strávila jsem s nimi nějaký čas a ani jedna z nich by si nevzala na triko článek o nějakém produktu, aniž by si jím nebyly zcela jisty a nesouhlasily s ním. Jednak by ztratily samy důvěryhodnost a jednak pokud někdo píše jen takhle účelově, velmi rychlo ho to omrzí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já ale neříkám, že to dělají všechny blogerky, tvrdím že se to děje a nějaké firmy podplácejí blogerky aby jim zajistily reklamu tudíž zákazníky. Prostě se to děje a to už nezastavíš. Nepotřebuju si tady vylívat nějakou zlost nebo něco podobného, ale je to můj subjektivní názor, který mám povrzený a světe mysli si o tom co chceš.

      Vymazat

Cením si každého milého komentáře. Je pro mě podporou, motivací k psaní dalších článků a známkou toho, že tento blog má smysl.