neděle 28. prosince 2014

Sny

Ahoj! 
dnešní článek jsem se už rozhodovala udělat už před nějakou dobou, ale až teďka na to nějak přišlo. Vůbec jsem v poslední době neměla čas na blog, což mě mrzí, ale jinak to prostě nešlo. Ale abych zase hodinu nevykládala o nesmyslech, tak se do toho rovnou vrhnu! 

Sny můžeme chápat hned z několika hledisek. Sen jakožto, co se nám zdá v noci, když spíme. 2. možnost jako sen, co si přejeme. Chci se dneska zaměřit na obě tyto skupiny a doufám, že se mi to podaří. Bude to zároveň i pro vás takové zamyšlení.

Sny, které se nám zdají v noci

Jak už je známo, tak je vlastně obrazový, někdy i hlasový vjem. Pro někoho to je také významná psychologická událost, protože syn nás prakticky v hodně věcech ovlivňují, protože díky snům se nám vytvářejí velmi silné emoce. Koho by zajímalo tak jsem na internetu našla, že tato věda o snech se nazývá Oneirologie. 
Taky jsem si našla, že hodně lidí spekuluje o tom, kolik snů se nám za noc vlastně zdá. Někdo spekuluje, že jenom 1 nebo 2, další že 8-10, ale s největší pravděpodobností 8-10, ale nejvíce si zapamatujeme až ten poslední. Taky záleží na tom, jak hluboce spíme. Taky jsou dohady o tom, jak dlouho sny trvají. Jestli to jsou otázky sekund nebo se sen odehrává v reálném čase. Poslední výzkumy odhalily fakt, že se sny odehrávají v reálném čase a já se k této možnosti přikláním. S tím také souvisí zapisování snů. Já osobně si sny zapisuju, protože věřím v to, že nám na něco poukazují nebo nám dávají nějaké reakce na různé věci nebo taky nás na něco upozorňují. 
Taky se nám sny zdají podle okolí. Co tím myslím? Myslím třeba na vnější faktory, což je třeba - Když je mi v noci zima, tak je velká pravděpodobnost, že se mi bude zdát třeba o sněhové vánici. (Jen tak pro příklad :D). Nebo vnitřní faktory - Jsem třeba právě hodně šťastná, tak se mi bude zdát o louce, kde budu hledat čtyřlístky :D). Nebo nám sny ovlivňují i různé vzpomínky, představy, atp.. 
A je tak mimochodem. Věděli jste, že 75% snů je nepříjemných? Zbytek je pochopitelné příjemných o růžových prasátkách a podobných, ale když zauvažuji nad tímto faktem, říkám si, že na tom asi něco pravda bude. 
Sny se také rozdělují na několik skupin, ale to by bylo na celkem dlouho. Proto bych vám doporučila shlédnout jeden odkaz, kde jsou příběhy ze snů, jestli to tak můžu napsat. Odkaz: ZDE

Sny, jako přání

Taky určitě máte nějaké představy do budoucna. Každý je má, ale zauvažovali jste někdy nad tím, co jste pro ně udělali? Nikdy není brzo na to, abysme si mohli splnit svoje tajná přání, proto jsem si pro vás připravila 3 otázky, které vás trošku nasměrujou na správnou cestu za svým cílem. Budu ráda, když si je někam napíšete a dáte na viditelné místo abyste je měli na očích a díky tomuto si svá přání pomalu plnili.

1) Jaký je tvůj prioritní (hlavní) sen? 
2) Co děláš pro to, aby sis svůj sen splnil/a? 
3) Co budeš např. ode dneška dělat pro to, aby sis svůj sen splnil/a? 

Možná by někoho zajímalo, co je můj sen? Myslím, že už to prozradit můžu. Chci jet do Paříže, ale ne na týden ani na měsíc. Chci tam už zůstat - bydlet tam, žít tam. Tohle je můj největší sen.

Jaký je ten váš? 

3 komentáře:

  1. K vánocům jsem dostala peníze drogerku a hodinky :) tento rok jsme to nějak neřešili.

    OdpovědětVymazat
  2. Mam strasnejch snu... abych jednou pomahala lidem, zahrala si aspon jednou nejakou peknou roli, bydlela v Praze, aby mi vydali knizku...
    Fakt pekny clanek, a doufam ze se ti tvuj sen splni :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky Ti přeji, aby Tvé sny byly skutečností! :)
      >Děkuji! :)

      Vymazat

Cením si každého milého komentáře. Je pro mě podporou, motivací k psaní dalších článků a známkou toho, že tento blog má smysl.