středa 4. března 2015

Strach

Každý z nás měl někdy z něčeho strach. Ať už je to strach o někoho, o něco nebo strach všeobecně.
Moje první otázka tedy zní. 

Máš strach?

Já jsem nehorázný strašpytel a bojím se poměrně hodně věcí. Ať už je to strach o mé nejbližší nebo taky plno různých věcí jako například, že se bojím, co bude v budoucnosti. Snažím se hodně o to, aby můj strach nebyl takový, jaký nechci. A to aby rostl. Podle mě nejhorší je, když máte o někoho strach a tento stav vás "ochromí" natolik, že se ve vaší hlavě mihnou samé negativní a ošklivé věci - jako nějaký hororový příběh, samozřejmě podle skutečné události.

Jedno přísloví praví: "Strach zabíjí myšlení."
A taky to je taková poněkud hodně výstižná věta. Co myslíte? 

Jak strach "odstranit"?

Je několik bodů, jak strach odstranit. Nepočítejte samozřejmě s tím, že to půjde samo a hned. Nikdy se nic neudělá samo, pokud do toho nepůjdete se vší vervou.

1. Bod - Pochopení strachu
Jako první bod jsem uvedla "pochopení strachu", jelikož tento bod hodně lidí zapomíná a vynechává. Když si uvědomíte, proč se bojíte a jaký je základ strachu, pochopíte i jak se mu případně vyhýbat nebo jak s tím bojovat. Je to, podle mě, nejdůležitější bod.

2. Bod - STOP nalhávání
Dalším bodem je určitě si věci nenalhávat a neutlačovat je v sobě. Otázky typu: Co když to nevýjde? Co když to bude otřesné? - Nikomu nikdy neprospěly. S tím souvisí i bod 3.

3. Bod - Sebedůvěra
Tento bod bych zařadila mezi nejdůležitější a zároveň takovou klíčovou věcí, která vede k úspěchu, nejen u strachu. Mít zdravé sebevědomí ještě nikdy nikoho nezabilo. Jak ho získat? Určitě závistí to nepůjde. Zkusit být sám sebou - to je ono.

4. Bod - Každý je originál 
K tomuto bodu jsem chtěla napsat jen to, že nesrovnávejte se s někým jiným. Hodně strachu pochází právě z tohoto "ložiska", protože každý se narodil jako originál, tak proč by měl skončit jako kopie?

5. Bod - Zklamání není prohra
To, že se nám něco nepovede nebo se něco pokazí, neznamená, že mám chuť skočit z mostu. Chybami se člověk učí a stejnou chybu příště neuděláte :)

6. Bod - Optimistické myšlení
Tento bod, je taky hodně klíčovým, protože pokud myslíme negativně má to negativní dopad i na okolí. Dám příklad. (Malé dítě jde po nádraží a mamince říká: Mami, mami! Já spadnu, já spadnu. Matka opáčí: "Ne, nespadneš" a ono fakt spadne)

Jaký je váš recept na strach?

Žádné komentáře:

Okomentovat

Cením si každého milého komentáře. Je pro mě podporou, motivací k psaní dalších článků a známkou toho, že tento blog má smysl.