čtvrtek 10. listopadu 2016

Jak zaujmout blogem?

Tento koncept mám už hodně dlouho v hlavě a furt jenom zbývala ta část, abych jej sepsala do těchto (doufám) smysluplných řádků tohoto článku, protože čím dál více se setkávám na "blogerských" facebookových skupinách s otázkami typu: "Koukněte na můj blog, líbí se vám?" nebo "O čem mám psát?" a je jich hodně, až nesnesitelně, moc podobných. Nevím, jestli já jsem ten typ blogerky, která by měla psát článek tohoto typu, ale děj se vůle boží. 

1) Vzhled
Ačkoliv hodně z vás si stále namlouvá, že vzhled není všechno, tak máte svým způsobem pravdu. Sice není všechno, ale hodně to dělá dojem. Teď zcela realisticky z pohledu čtenářky - první na co se podívám, když rozkliknu jakýkoliv blog, tak první na mě "vybafne" nějaký layout blogu. Je to takhle snad u každého, nebo se mýlím? 
Dělila bych je do takových dvou větších celků, skupin - říkejte tomu jak chcete. První skupinu bych dále rozdělila do dalších dvou podskupin, z nichž jedna má příjemný, jednoduchý design s nějakou hlavičkou (nejčastěji jméno blogu nebo blogera). Takových v blogerském světě vidím většinu. Je to pořád na to stejné brdo, ale v jednoduchosti je krása jak se říká. Druhou podskupinu bych zařadila do odvážnějších a to ze zcela jednoduchého důvodu. Autor nebo autorka se nebojí barviček. Většinou teda jedné barvy, která je v různých tónech nebo podtónech, což je podle mě v pořádku a není ten celkový layout tzv. přeplácaný, kdy člověk neví, kam se má dřív dívat. 
Tou druhou velkou skupinou jsou blogerky a blogeři, kteří buď moc neví, jak na nějaký design, nebo mají na svém blogu příliš mnoho rušivých elementů (např. blýskavé nadpisy, moc veliké záhlaví, až moc velká paleta barev, které bijí do sebe,...)
Pokud člověk má alespoň trošku zájem (ikdyž není moc zdatný v html kódech atp. - což je teda i můj případ), tak tady je spousta skvělých návodů, nebo stránek, kde se dají kouzlit doslova skvosty. Můžete si vybrat design např. na https://btemplates.com/ nebo pokud máte nějaké kontakty, tak aby vám ho udělal někdo na míru. Je nespočet možností, jak tento "problém" vyřešit, záleží jenom na Vás jak to pojmete. 

2) Články
Druhou takovou podkategorií bych zařadila asi to nejdůležitější, proč se vlastně blog zakládá a to články nebo nějaký obsah, který píšete. Důležité je si v hlavě srovnat, proč blog píšu, jaký je jeho celkový koncept a od toho se odrážet. Dám příklad. Pokud mám blog o módě a kosmetice, tak logicky do celého konceptu nebudu vkládat články s technickým zaměřením, pokud se toho odvětví nějak nedotýká (třeba používanou technikou atp..). Já třeba si ráda čtu články, které mají hlavu a patu, ne když nevím o co vlastně jde, když v půlce článku se autor začne bavit o nečem jiném, než je celkové téma článku. I já osobně s tím mám kolikrát problém, ale snažím se to omezovat. Pravidelnost. Tohle je můj kámen úrazu. Ale já jsem tou osobou, která zastává názor, že radši napíšu nějaký smysluplný článek, než abych psala o ničem, takže v určitém slova smyslu, je to přínosem. 
Gramatika. Tato věc je zcela na místě. Pokud chcete kvalitní článek, tak bez chyb. Můžete mít sebelepší kontext, ale pokud je s chybami, je to problém.
 Nechtěla bych tady rozebírat jenom články jako obsahově, ale i stylisticky. Pro mě je dost důležité, jakožto pro čtenáře, aby článek byl nějak strukturovaný, obsahoval třeba nadpisy, nekteré klíčové slova podtrhnuté nebo použití kurzívy. Dále je vhodné "odstavcovat", aby byl text tzv. roztržený z jednoho celku do více menších a tím pádem není text jednolitý a potom se člověk lépe v textu orientuje a lépe se mu článek čte, což je podle mě dost velká výhoda.
Obrázky. Tohle je téma na samostatný článek a v dnešní době je to pro mě další dost velký kámen úrazu. Je vhodné používat své vlastní obrázky nebo fotky, které přináší do textu nějaké oživení, ale důležité je, aby měly v článku nějakou hodnotu. A další důležitou součást je to, když chcete použít cizí fotografie nebo obrázky, vždycky uvádějte zdroj
Tohle je jen takový tip. Když píšete nějaký článek a napadne vás, že jste o podobném tématu už v nějakém z předchozích článků zmiňovali, vůbec se neostýchejte přidat odkaz na tento související článek. Nejenom, když se čtenář chce o něčem více dozvědět. Protože většina čtenářů je docela líných (včetně mě) hledat nějaké staré články v rubrikách, tak směle do toho!
Kopírování článků!
Ano, i s tímto se v dnešních článcích začínajících blogerů setkávám. Není nic lehčího, než zkopírovat něčí článek, se kterým se dotyčný počkozený autor zaobírá několik hodin. S tímto to daleko nedotáhnete. Nejenom, že se na to časem příjde, ale nakonec se doslova zbavíte svých spřízněných duší, které váš blog zajímá, ale navíc i porušujete autorská práva. 

3) Sociální sítě
Kdo je v dnešní době nemá! :D O tomto asi nemusím nic psát. 
Je vhodné mít propojený blog s facebookem nebo instagramem a dalšími sociálními sítěmi. Nejenom že můžete zaujmout daleko větší skupinu potenciálních čtenářů, ale taky si jednoduchým způsobem zvýšit sledovanost blogu, což je jen a jen přínosem.
Taky bych chtěla pozvednout, že na facebooku fungují skupiny pro blogery, takže pokud máte zájem můžete se k nim připojit a třeba si najít vhodné kandidáty na blogy, které vás třeba jakožto čtenáře zaujmou. :) 

Na závěr bych tady chtěla doporučit jednu internetovou stránku (ne není to reklama), která má naprosto skvělé články týkající se blogování a spravování svých stránek a plno dalšího. Je to skvělá příležitost se naučit něco nového, co jste třeba ještě nevěděli! :)URL - http://vceliste.cz/

Zaujal Tě tento článek a máš nějakou otázku? 
Můžu Ti ji zodpovědět v komentářích! :)

Žádné komentáře:

Okomentovat

Cením si každého milého komentáře. Je pro mě podporou, motivací k psaní dalších článků a známkou toho, že tento blog má smysl.