pondělí 22. srpna 2016

Sacharidové vlny - funkční dieta nebo mýtus?

Zdravím! 
dnešním článkem bych se chtěla zaobírat takovým BOOMem (je to delší dobu, přiznávám) ve světě diet, fitness a kulturistiky. Možná jste si řekli - že já a kulturistika? Haha. Dobrý vtip. Ano, nejsem žádná fitnesska z titulní strany časáku ani žádný vymakaný kulturista a že bych měla přebytek svalů se taky říct nedá. Ale řekla jsem si DOST! Musím se sebou začít něco dělat, ale nebyla k tomu žádná jiskra, kterou bych potřebovala, abych se nastartovala a vydržela. 
Popravdě, nikdy jsem žádnou dietou neshodila ani deko, protože jsem to nevydržela ani den, protože jsem měla nehorázný hlad a když jsem vydržela 1-2 dny a něco jsem shodila, tak jsem rychlostí blesku nabrala 2x víc, protože vám asi dojde, že to byl všemi známý a opěvovaný a nepříliš vítaný jojo-efekt.

Co to je/jsou sacharidové vlny? 

To je asi první a podstatná otázka proč tento článek vůbec vyšel. 
Je to cyklování sacharidů (cůkrů) během určitého období neboli během určitého cyklu, přičemž (to je dost podstatná část) je nutno dodržovat vysokou hladinu proteinů (bílkovin) v těle, protože bílkoviny chrání svaly před tím, aby se vytrácely, protože hodně často se stává, že člověk který drží jakoukoliv dietu a má špatný příjem bílkoviny za den, hubne často nejdříve svaly a potom tuky, což je v tomto špatně, protože tuky spalují svaly (snad to dává trochu smysl). A tuková část stravy tvoří co nejmenší část, někdy vůbec žádnou.
Zdroj

Jak je to s těma sacharidama?

Tohle je asi ta část, která je pro tuto redukční dietu ta podstatná. Jak už jsem výše zmínila u této diety je důležíté cyklovat cukry nebo-li s nimi vlnit. Je jich hodně velké množství. Ať už pro nějaké kulturisty či normální lidi jako jsem já nebo ty. Záleží na tom, jak si to člověk nastaví. Pokud vím, že je držím poprvé, tak si je nastavím lehké, abych vyzkoušela různé věci jak mi to vyhovuje (tím taky ten výsledek trvá delší čas), ale pokud člověk začíná s takovou dietou, nikdy nic podobného nedržel a dá si laťku hodně vysoko, je dost pravděpodobné, že s tím taky brzo praští, protože ten nápor nevydrží. Měla jsem takové chvilky, kdy jsem měla chuť s tím skončit, ale neudělala jsem to a udělala jsem dobře, protože ten výsledek stojí za to. Popravdě tahle dieta je jak fyzického rázu ta i psychického a když se pro to rozhodneš, tak bych chtěla abys byl/a připravená, že to nebude jen tak jednoduché.

Můj příklad

Abych tady nepsala zbytečně omáčku okolo (protože to hlavní už defakto víte), tak vám řeknu můj případ jak to mám. 
Abych teda řekla pravdu držím ji poprvé. Mám tří denní cyklus a držím vlny vzestupné (tzn. 1. den je to nejmenší počet sacharidů a 3. den nejvyšší). Takže abych to přiblížila..

1. den - 50g sacharidů
2.den - 100g sacharidů
3. den - 200g sacharidů

Tohle je pro mě taková alfa-omega, čím se držím.

A proč vlastně vzestupné? Protože zrychlují metabolismus. Když si je člověk vybere sestupné metabolismus se zpomaluje - je to lepší když člověk tuto dietu ukončuje. 

Výsledky?

Asi hodně z vás budou zajímat výsledky nebo něco podobného. 
Já dnešním dnem budu uzavírat 20. den. A zhubla jsem 4.5 kg tuku (samozřejmě nejde hubnout jenom tuk, ale je to veliký podíl. Řekla bych, že kolem 90% by to mohlo být.)

Případné otázky ráda zodpovím ať už v komentářích nebo další dílem s tímto tématem :)

2 komentáře:

  1. Velice pěkný a zajímavý článek. Sacharidové vlny jsou docela zajímavá metoda, ale pro mě by to asi nebylo. Snažím se jíst zdravě a všechno v přiměřeném množství a k tomu dostatečně cvičit.:)
    Ale ty máš tedy super výsledky, moc gratuluji a držím palečky ať se tě výsledky drží.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je skvělé pozorovat změny ve svém jídelníčku. Taky bych chtěla časem přejít na zdravou a vyváženou stravu. Díky této dietce mě to učí sebekontrole :).
      Děkuji moc za tvou podporu, neskutečně si toho vážím! :)

      Vymazat

Cením si každého milého komentáře. Je pro mě podporou, motivací k psaní dalších článků a známkou toho, že tento blog má smysl.